گیمرگروپ|GamerGroup

گیمرگروپ|GamerGroup

گروه گیمر ها
گیمرگروپ|GamerGroup

گیمرگروپ|GamerGroup

گروه گیمر ها

جهنم یخی| نقد و برسی Lost Planet 3

نام: Lost Planet 3
سازنده: Spark Unlimited
ناشر: Capcom
سبک بازی : اکشن , Sci-Fi Shooter

نقد و برسی بر اساس نسخه ی XBOX صورت گرفته است


[تصویر:  cover_large.jpg]
نقد در ادامه مطلب  خیلی سرد

سری بازی های Lost Planet از آن دسته بازی هایی است که برای فهم داستان آن باید همه ی شماره های آن را بازی کرده باشید به طور مثال میتوان از سری بازی های HALO نام برد که داستان آن خیلی هم بی ربط نیست حالا پس از چندی سازندگان تصمیم گرفته اند که نسخه ی شماره 3 این بازی به نام lost plent 3 را عرضه کنند. به نظر می آید ***** جدید کپ کام این است که بازی های شرقی خود را به دست استودیو های غربی سپرده و تنها نام خود را بر روی آن ها درج کند که مثال بارز میتوان به سری DMC اشاره کرد شماره سوم این سری نیز توسط Spark Unlimited ساخته و پرداخته شده است در ادامه به برسی سه فاکتور اصلی این بازی یعنی : گیم پلی و صداگذاری و گرافیک میپردازیم.........

[تصویر:  05.jpg]


زنده بمان....
داستان این سری حوادث ماقبل Lost Planet Extreme Condition و Lost Planet 2 رخ داده‌اند. بازی همانند دو نسخه گذشته بازهم محوریت مبارزه با موجودات و سازمان های خرابکار را دارد اما تنها تفاوت اصلی آن است که هنوز حوادث مربوط NEVEC ها اتفاق نیوفتاده است( NEVEC ها یک کمپانی تحقیقاتی است که سعی در تصاحب این سیاره دارد) بازی در سرزمینی به نام E.N.D III جریان دارد که همانند نسخه های پیشین پوشیده از برف و یخ است و به طور کل شرایط اقلیمی مناسبی ندارد به همین علت در این سری از بازی ها وسیله نقلیه های مختلف و متفاوت با ویژگی های متفاوت نقش بسزایی دارند و به گونه ای در روند گیم پلی تاثیر گذار هستند در سری 3 شخصیت اصلی جیم پیتون نام دارد او که یک زمین شناس است او به گروه NEVEC ها میپیوندد تا تحقیقاتی در رابطه با سیاره جدید (که همان END III است) انجام دهد و او نیز با آن ها رهسپار میشود پس از آن جیم ارتباط خود را با مرکز فرماندهی از دست میدهد و تمام افرادش کشته میشود و اکنون جیم است که در این سرمای طاقت فرسا تنهای تنهاست و باید زنده بماند

گیم پلی .....چگونه؟

گیم پلی در این نسخه دستخوش تغیراتی نسبت به نسخه های پیشین شده است که از جمله آنان میتوان به وسعت نقشه اشاره کرد شما میتوانید با وسیله های نقلیه متفاوت که هر کدام ویژگی خاص خود را دارا میباشند در نقشه گشت گذار کنید همچنین اینبار ماموریت های فرعی بیشتری به بازی اضافه شده است که میتوانید هر کدام را که بخواهید انجام دهید. سیستم آپگرید و شخصی سازی اسلحه ها نیز بار دیگر در این سری (مانند همه بازی ها) به چشم میخورند شما میتوانید با انجام ماموریت های متفاوت پیونت دریافت کرده که با توجه به آن میتوانید اسلحتان را شخصی سازی و قوی تر کنید. وسایل نقلیه زیادی در بازی وجود دارند که بعضی از آن ها عجیب وبعضی از آن ها معمولی هستند مثلا شما دارای یک ربات هستید که میتوانید مسیر های طولانی را با آن طی کنید هنگام که سوار بر این ربات هستید دوربین بازی از حالت سوم شخص به اول شخص تغیر حالت میدهد تا بتواند حس واقعی سواری یک ربات را القا کند(!) اما گاهی اوقات اگر به صورت متداول از آن استفاده کنید ربات یخ میزند و باید آن را یخ زدایی کرده و یخ های آن را از بین ببرید! به اکشن بازی در مقایسه با قبل چیز جدیدی اضافه نشده است و تنها کشتن هیولا ها و موجوداتی به نام AKRID که در این سیاره مستقر هستند تنها راه پیش برد مراحل است البته در این میان چند باس فایت نیز قرار داده شده که روشی خاصی در کشتن آن ها وجود ندارد و روش همه ی آن ها تیر اندازی به یک نقطه از بدن آن هاست تنوع دشمنان تقریبا بالاست و طوری نمیباشد که شما را خسته کنند. میتوان گفت هوش مصنوعی آن ها تعادل دارد و موجودات فضای نه خیلی باهوش هستند و نه خیلی احمق! در طول بازی چندین صحنه ی اکشن QTE یا همان دکمه زنی نیز گنجانده شده که در مواقع مورد نیاز گیم پلی را از حالت یک نواختی درمی آورد سیستم کاور گیری , دویدن سریع , جهش نیز در بازی وجود دارد که سیستم دویدن سریع زیاد به کارتان می آید!
در سراسر نقشه NPC های انسان پراکنده هستند که با صحبت با آن ها میتوانید بیشتر از قبل در رابطه با داستان و جزئیات آن بدانید همچنین سلاح سرد تنوع خوبی دارد که میتواند در مواقع مورد نیاز به کارتان بیاید خوشبختانه پراکندگی مهمات بسته به نوع مراحل است مثلا اگر قرار باشید در یک مرحله با یک باس مبارزه کنید مهمات به وفور یافت میشوند اما در مراحل عادی و خارج از ماموریت مهمات تقریبا کم هستند ... بخش چند نفره بازی در بخش آنلاین را میتوان ضعیف شمرد که همانند گیم پلی بدون نکته ی خاص است تنها در این بخش باید از یک سری تجهیزات و ژنراتور در مقابل حمله دشمنان دفاع کرده همین و بس!! هر چند کپ کام میتوانست همانند نسخه های قبل با ساخت این بازی ما را به وجد آورد اما در نهایت چیزی که تحویل داده یک بازی پوچ بدون نو آوری است!!!

[تصویر:  Lost-Planet-3-3.jpg]



گرافیک
موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 3 که موتور قدرتمندی محسوب میشود ولی متاسفانه Spark نتوانسته از نهایت قدرت این موتور استفاده کند گرافیک بازی نسبت به یک بازی آخر تسل هفتم تقریبا ضعیف از کار درآمده طراحی چهره ها به شدت ضعیف است طراحی بافت ها و حتی افکت های مختلف همانند آتش نقص دارد ولی تنها نقطه ی قوت گرافیکی رنگ بندی و نورپردازی است  که به لطف وجود نورپردازی محیط توانسته حس سرما و یخ زدگی را به خوبی القا کند...... اما به نظر می آید کپ کام کیفیت چهره ی LP2 را بر روی این نسخه قرار داده است!!!

[تصویر:  lost-planet-3-release-date-7.jpg]


موسیقی؟

سازنده موسیقی این سری از بازی های آقای جک وال است که از مهم ترین کار های او میتوان به COD:Black Ops II اشاره کرد موسیقی بازی به لطف ایشان خوب از کار درآمده اما صداگذاری بر روی کاراکتر ها افتضاح است! گاهی صدا جلو تر از حرکت چهره ی NPC ها میرود و گاهی عقب تر !! همچنین صداگذاری بر روی محیط نیز یک نواخت به خصوص اینکه به طور متداول مجبور هستید صدای مسخره ی خش خش برف را بشنوید!! در هر صورت موسیقی بازی کار خود را به خوبی انجام داده است به طوریکه مثلا وقتی در پشت ربات به دشمنان نزدیک میشوید موسیقی بلافاصله از ریتم آرام به تند تغیر حالت میدهد و به نوعی جو اکشن را به بازیکن القا میکند که میتوان گفت این نکته ی مثبتی است!

در نهایت؟؟
در نهایت اینکه کپ کام سعی بر این داشت که یکی از از IP های زیر خاکی خود را بار دیگر بر سر زبان ها بی اندازد با اینکه این شرکت هزینه زیادی را برای ساخت این بازی صرف کرد اما در نهایت بدون تقریبا هیچ نو آوری باز هم همان LOST PLANET سابق بود به نظر می آید Cap com به شدت از ساخت IP های جدید هراس دارد و تنها کاری که خوب بلد است آن است که خاطرات یک بازی را به شدت در ذهن ها خراب کند به طوریکه انگار هیچوقت این بازی وجود نداشته است!!

[تصویر:  lost-planet-3.jpg]



نمره پایانی: 7 از 10

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.