گیمرگروپ|GamerGroup

گیمرگروپ|GamerGroup

گروه گیمر ها
گیمرگروپ|GamerGroup

گیمرگروپ|GamerGroup

گروه گیمر ها

اِسنیک در حال تکامل برای جهانی باز در «متال گیر سالد 5»

در شب 5 سپتامبر شرکت کونامی کوجیما را به کنفرانسی که در استدیو Kojima Productions شعبه لُس آنجلس (محلی که بخشی از «Metal Gear Solid 5» در آن در حال توسعه است) برگزار شد دعوت کرد. هیدئو کوجیما خالق سری بازی متال گیر، به عنوان مقدمه ای برای این شعبه تازه تاسیس از استدیو اش دموی قابل بازی Ground Zeroes را به طور زنده ارائه کرد، قسمتی که قرار است به عنوان یک مقدمه برای نسخه بعدی ایفای نقش کند.

اولین دمو با مکانی مشابه آغاز شد، و دمو قابل بازی ابتدا در سپتامبر 2012 به نمایش در آمد. در این دمو که کوجیما اشاره کرد مخصوصا برای نمایشگاه طراح شده، بیگ باس در حال نفوذ به اردوگاهی است و باران سنگینی هم در حال بارش است. بازی با موتور Fox به نمایش در آمد. جزئیات به نمایش در آمده در تصویر بسیار شگفت انگیز بود. قطرات باران با بدن شخصیت برخورد می کردند، لباس و برزنت ها همراه با حرکات و شرایط شخصیت جا به جا می شدند و نور ها و سایه ها بسیار زیبا به نظر می رسیدند.  

دمو به طور کلی به نظر می آمد بر سیستم های نسل بعدی اجرا شده باشد، هرچند کوجیما بعد از مراسم بیان کرد دمو بازی بر روی یک PC اجرا شده که از لحاظ سخت افزاری قدرتی مشابه کنسول های PS3 و Xbox 36 را داشته است.

از آنجایی که فرنچایز مورد علاقه کوجیما به یک بازی “جهان باز” تبدیل شده، سیستم سنتی گیم پلی بازی نیاز به بررسی دارد. یکی از عمده ترین تغییرات در سیستم «هشدار» بازی است، اینکه سربازان چگونه به هشدار پاسخ می دهند. اگر بیگ باس توسط نگهبانی دیده شود، زمان آهسته می شود و قبل از اینکه آنها بتوانند آزیر خطر را به صدا در بیاورند به بازیکن فرصتی داده می شود که واکنش خود را نسبت به نگهبان انجام دهد.

این فرض آسان است که بگوییم دادن فرصت به بیگ باس وقتی که توسط نگهبانی دیده شود چه “معنایی” برای سری متال گیر دارد، اما بیشتر سیستم های بازی نیاز دارند که توضیح داده شوند قبلا از اینکه ما شروع به شلیک کردن اعتراض های درون ذهنمان کنیم.

کوجیما در گفتگویی بعد از نمایش دمو در مورد سیستم “هشدار” بازی می گوید:

“اگر ما واقعا همان سیستم هشدار قدیمی متال گیر که در هر جایی ممکن است دیده شوید را در این بازی به کار بگیریم فکر می کنم کمی بیش از حد سخت خواهد شد.”

 همچنان سیستم های دیگر سر جای خود هستند; برای مثال اجساد باید مخفی شوند و از دید نگهبانان اطراف دور پنهان باشند، در غیر اینصورت نگهبانان به دنبال مزاحم (بیگ باس) شروع به جستجوی منطقه می کنند.

عجیب ترین تغییر بازی مربوط به شنیدن جمله نمادین شخصیت بازی که توسط آقای «کیفر ساتدرلند» صداپیشگی شده است. جمله “?Kept you waiting huh” با آن جمله های همیشگی که به آن عادت داشتیم بسیار متفاوت تر و عجیب تر بود.

 نسخه Ground Zeroes یک تجربه بازی جهان آزاد فشرده تری نسبت به قسمت اصلی بازی یعنی The Phantom Pain است. شاید چیزی شبیه به «ماموریت تانکر» در Metal Gear Solid 2 باشد. قسمت The Phantom Pain از لحاظ داستانی 9 سال بعد از جریانات  Ground Zeroes یعنی در سال 1974 اتفاق می افتد. کوجیما گفته است که جهان واقعا آزاد در The Phantom Pain قرار دارد که بسیار وسیع تر از مقدمه بازی است.

اما کوجیما اشاره کرد که «جهان آزاد» در متال گیر تعریف خاص خودش را دارد.

“این یک بازی جهان آزاد باشد اما شاید اندکی با دیگر بازی های جهان آزاد دیگر متفاوت باشد. ما هنوز نفوذ کردن را داریم و داستان مبنی بر انتخاب های بازیکن شکل می گیرد.”

هرچند که ما پافشاری زیادی بر این داشتیم که بدانیم روایت داستانی که همیشه توسط نویسنده (خود کوجیما) در بازی به نمایش در می آمده اکنون چگونه قابل تغییر است، اما جزئیات بیشتری به ما داده نشده است.

هم شعبه لُس آنجلس و هم شعبه ژاپن Kojima Productions تیم ساخت Metal Gear Solid 5 را تشکیل می دهند که شعبه آمریکا بر روی بخش آنلاین بازی مشغول هستند و به دلیل اینکه پروژه ساخت بازی بسیار بزرگ است مواردی فرعی (مانند اشیا کوچک پس زمینه که در بازی استفاده شده) ایجاد این شعبه ضروری بوده است.

کوجیما در این مورد می گوید:

“من فکر می کنم که این شعبه مانند دیگر استدیو های بازیسازی معمول دیگر است.”

“دلیلی که ما این شعبه را ایجاد کردیم این نیست که بخواهیم نسخه های متفاوتی از فرنچایزمان را در آن بسازیم و یا اینکه بخواهیم در روند محلی سازی پیشرفتی داشته باشیم.”

کوجیما این قصد را ندارد که با داشتن دو استدیو مجزا در هر دو به ساخت فرنچایز مشغول شوند، اما هر دو تیم در راستای اهداف پروژه کار می کنند.

“من از آنها نوعی رقابت می خواهم، اما به نوعی همکاری مشترک را هم برای شکل گیری حقیقی Kojima Productions می خواهم.”

 

در دمو Ground Zeroes که نمایش داده شد المان های جالبی دیده شد مانند توانایی در آوردن خشاب یک اسلحه و پرتاب کردن آن برای حواس پرت کردن نگهبان با صدای آن، وقتی که بیگ باس برای مخفی کاری به گوشه و کنار می رود تقریبا دوربین هم در کنار شانه بیگ باس قرار می گیرد. سرانجام روند گیم پلی مخفی کاری در دمو وقتی که تهیه کننده بازی آقای یوجی کورکادو توسط گروهی از نگهبانان دیده شد متوقف شد و او مجبور شد که به صورت اکشن بازی را پیش ببرد.

وقتی که به بیگ باس تیر های زیادی شلیک شد، رنگ قرمزی تصویر را فرا گرفت. لحظاتی بعد آقای کورِکادو به گوشه کناری رفت و از دید دشمنان دور ماند و رنگ قرمز ناپدید شد. این مشخص نیست که آیا این مختص دمو بازی بود یا نه، اما انطور که مشخص بود سلامتی بیگ باس به طور اتوماتیک بازیابی می شد.

فرار، شلیک کردن و اشکن چیزی نبود که کوجیما امید داشت ما ببنیم، اما او قول داد که در TGS 2013 دمو را شخصی بازی کند که تا آخرین لحظه مخفی بماند. در حالی که داشت با انگشت و خنده به کورکادو در حال مرگ اشاره می کرد، توضیح داد که توجه اکثر تهیه کنندگان اخیر متال گیر به  Metal Gear Rising بوده است!

کوجیما به شوخی در مورد گفت:

“تمام کاری که او میکرد بریدن اجسام بود!”

نسخه فعلی از Metal Gear Solid 5 برای این نسل بسیار باجلوه به نظر می رسد، حتی در این وضعیت که در حال توسعه است! کوجیما اشاره کرده است که تفاوت عمده بین نسخه فعلی و نسخه نسل بعدی در گرافیک و فریم بر ثانیه بازی است.

نسخه نسل فعلی با 30 فریم بر ثانیه و نسخه های نسل بعدی با 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

کوجیما قرار است نسخه نسل بعدی  Metal Gear Solid 5 را در نمایشگاه TGS 2013 که در 13 دسامبر بر گزار می شود نمایش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.